Do zadań Zespołu ds. Świadczeń Przyznawanych Decyzją należy w szczególności:
- systematyczne wprowadzanie danych osobowych klientów korzystających z usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych do programu informatycznego POMOST STD i użytkowanie programu zgodnie z jego przeznaczeniem,
- sporządzanie decyzji administracyjnych, tj. od momentu przyznania świadczenia z pomocy społecznej, aż do jego zakończenia, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
- generowanie list wypłat świadczeń z pomocy społecznej na podstawie wydanych decyzji administracyjnych oraz nadzór nad ich realizacją,
- prowadzenie rejestru wydanych decyzji administracyjnych z podziałem na poszczególne rodzaje świadczeń,
- prowadzenie ewidencji dożywiania dzieci i młodzieży w ramach zawartych umów,
- sporządzanie sprawozdań z udzielanej pomocy w ramach prac Zespołu,
- przygotowanie danych do oceny zasobów pomocy społecznej,
- realizacja świadczeń rodzinnych, świadczeń wychowawczych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz dodatków mieszkaniowych i energetycznych,
- sporządzanie projektów decyzji w zakresie świadczeń rodzinnych, świadczeń wychowawczych świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz dodatków mieszkaniowych
i energetycznych, - wstrzymywanie realizacji świadczeń, zawieszanie lub przywracanie prawa do świadczeń
w sytuacjach określonych w ustawach, - wszczynanie postępowania w sprawach nienależnie pobranych świadczeń,
- prowadzenie dokumentacji postępowań w sprawach przyznania lub odmowy przyznania świadczeń rodzinnych, świadczeń wychowawczych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, dodatków mieszkaniowych i energetycznych,
- podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych wynikających z ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
- składanie zapotrzebowania na środki finansowe w celu realizacji wypłat należnych świadczeń,
- sporządzanie sprawozdań oraz planów na potrzeby Zespołu,
- współpracowanie z Zespołem ds. Pierwszego Kontaktu w sprawach przeprowadzania wywiadów na potrzeby przyznania świadczeń,
- sporządzanie list wypłat poszczególnych świadczeń oraz przekazywanie ich w celu realizacji do Zespołu ds. Finansowych,
- przekazywanie sprawozdań i zbiorów centralnych generowanych z systemu do Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy,
- prowadzenie ewidencji osób korzystających ze świadczeń w formie papierowej
i elektronicznej, - ewidencjonowanie należności wpłaconych przez klienta w ramach zwrotu świadczeń,
- analizowanie i nadzorowanie prawidłowości wykorzystania przyznanych środków,
- podejmowanie wszelkich działań mających na celu dobro klienta oraz pomoc w załatwianiu spraw urzędowych.