Do zadań Zespołu ds. Aktywności Społecznej należy w szczególności:
- organizowanie i koordynowanie realizacji usług w ramach prowadzonej działalności Ośrodka,
- zaplanowanie i przyznanie odpowiedniego wsparcia w zależności od zdiagnozowanych potrzeb, a w szczególności:
- usług profilaktycznych poprzez działalność Klubu Integracji Społecznej i Punktu Interwencji Kryzysowej, organizowanie grup samopomocowych, grup wsparcia
w szeroko rozumianej pracy socjalnej, - usług aktywizujących polegających na wsparciu doradcy zawodowego, organizowaniu prac społecznie-użytecznych, współdziałaniu z asystentem osobistym osoby niepełnosprawnej, współpracowaniu z Gminną Komisją ds. Rozwiazywania Problemów Alkoholowych,
- usług interwencyjno-wspomagających w oparciu o posiadane mieszkania chronione, pracę terapeuty zajęciowego i psychologa,
- usług profilaktycznych poprzez działalność Klubu Integracji Społecznej i Punktu Interwencji Kryzysowej, organizowanie grup samopomocowych, grup wsparcia
- kierowanie osób i rodzin do odpowiedniej formy wsparcia poprzez profilaktykę, poradnictwo, konsultację, terapię oraz koordynowanie świadczenia tych usług,
- udzielanie pomocy w zakresie poradnictwa prawnego i psychologicznego,
- przygotowanie projektu Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii, a także monitoring i nadzór nad realizacją zadań zawartych w tych programach,
- prowadzenie wymaganej dokumentacji na potrzeby Punktu Interwencji Kryzysowej
oraz Klubu Integracji Społecznej, - prowadzenie dokumentacji i rozliczeń z zakresu prac społecznie–użytecznych,
- prowadzenie dokumentacji i rozliczeń dotyczących mieszkań chronionych,
- rozliczenie przydzielanej żywności dla osób potrzebujących w ramach realizowanych programów przez Ośrodek,
- inicjowanie nowatorskich rozwiązań dotyczących organizacji, form i metod pracy,
- współpracowanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania patologii,
w tym skutków negatywnych zjawisk społecznych, - współdziałanie z instytucjami, organizacjami społecznymi i pozarządowymi, kościołami, stowarzyszeniami, fundacjami oraz osobami fizycznymi w celu realizacji zadań z pomocy społecznej,
- koordynowanie wykonywania umów zawartych z osobami lub firmami, którym zlecono realizację usług na potrzeby Ośrodka,
- podejmowanie wszelkich działań mających na celu dobro klienta oraz pomoc w załatwianiu spraw urzędowych,
- korzystanie z sytemu teleinformatycznego SOW w prowadzeniu procedur dotyczących pozyskiwania przez osoby niepełnosprawne dofinansowań z PFRON
i użytkowanie programu zgodnie z jego przeznaczeniem, - sporządzanie analiz i sprawozdań dotyczących realizowanych zadań przez Zespół.