Do zadań na Samodzielnym Stanowisku ds. Informatyki należy w szczególności:
- administrowanie siecią teleinformatyczną Ośrodka oraz zapewnienie poprawnego działania i bieżące utrzymanie sieci, przełączników, routerów, firewalli i towarzyszących im systemów informatycznych, instalacja i konfiguracja urządzeń sieci LAN i WAN,
- administrowanie siecią telefoniczną oraz centralą telefoniczną Ośrodka,
- administrowanie serwerami Ośrodka, dokonywanie bieżących przeglądów i konserwacji,
- administrowanie bazami danych będącymi w użytkowaniu Ośrodka, w tym wykonywanie przeładowywania baz danych,
- administrowanie systemem antywirusowym jednostki, wraz z tworzeniem reguł oraz blokowaniem zdań niepożądanych,
- zarządzanie systemami informatycznymi jednostki w celu zapewnienia sprawnego
i efektywnego dostępu do zasobów oraz zabezpieczeniem prawidłowości działania sprzętu teleinformatycznego Ośrodka, - nadawanie, odbieranie i zarządzanie uprawnieniami dostępowymi do komputerów oraz systemów informatycznych,
- przedłużanie ważności certyfikatów niezbędnych do poprawnego działania aplikacji dziedzinowych oraz certyfikatów kwalifikowanych,
- wykonywanie czynności związanych z diagnostyką, naprawą, modernizacją, usuwaniem awarii sprzętu komputerowego zainstalowanego w Ośrodku oraz koordynacja spraw
w zakresie wykonywania większych remontów i usuwania awarii przez firmy zewnętrzne, - usuwanie nieprawidłowości i zakłóceń w funkcjonowaniu oprogramowania komputerowego zainstalowanego w Ośrodku,
- nadzorowanie teleinformatycznymi urządzeniami peryferyjnymi będącymi w posiadaniu Ośrodka,
- zapewnienie możliwie najwyższego poziomu bezpieczeństwa, ochrony haseł i dostępu
do sieci, - wykonywanie i weryfikacja kopii bezpieczeństwa systemów i konfiguracji urządzeń,
- planowanie oraz wdrażanie i rozbudowa infrastruktury teletechnicznej oraz systemów informatycznych,
- zarządzanie serwerem poczty elektronicznej w tym tworzenie nowych kont, usług hostingowych i DNS oraz platformą sprzętową serwisu WWW,
- zarządzenie stroną internetową oraz treścią Biuletynu Informacji Publicznej Ośrodka,
- prowadzenie podstawowych szkoleń pracowników Ośrodka w zakresie obsługi sprzętu informatycznego, ochrony i bezpieczeństwa danych,
- wsparcie techniczne dla użytkowników w zakresie problemów związanych ze środowiskiem teleinformatycznym,
- instalowanie i aktualizowanie systemów oraz oprogramowania na stanowiskach roboczych,
- zgłaszanie i obsługiwanie awarii oprogramowania komputerowego we współpracy
z zewnętrznymi dostawcami, wnioskowanie o wprowadzenie zmian w oprogramowaniu, - kontrolowanie i zabezpieczanie prawidłowości przebiegu czynności serwisowych
w zainstalowanych systemach informatycznych, - planowanie i rozliczanie wydatków na zakup sprzętu elektronicznego oraz materiałów eksploatacyjnych do sprzętu komputerowego oraz urządzeń biurowych,
- obsługiwanie Elektronicznej skrzynki podawczej – ePUAP oraz zarządzanie Samorządową Elektroniczna Platforma Informacyjna (SEPI),
- pełnienie funkcji Administratora Lokalnego CSIZS – Platforma Integracyjna,
- pełnienie funkcji koordynatora panelu administracyjnego serwisu biznes.gov.pl,
- prowadzenie ewidencji przyznanych uprawnień do programów używanych w Ośrodku oraz okresowej kontroli kont,
- prowadzenie inwentaryzacji sprzętu komputerowego używanego w Ośrodku.